Caminant cap al procés

Posted: 31 Octubre, 2014 in #Moments

Processed with VSCOcam with se2 presetComençant per mi mateixa, que cada dia canvio, i des del moment que em llevo, espero i desitjo progressar en aquest camí que anomenem vida.
Vaig néixer en una família apassionada per la cultura catalana, vaig tenir la sort d’anar a una escola que va apostar per fer les classes en català, però sense oblidar mai que hi ha una segona llengua que hem de conèixer: la dels nostres germans, també d’avantpassats. Van saber ensenyar-me que puc parlar tant amb algú que em parla en castellà com en la meva llengua mare, basant-nos sempre en el respecte, perquè així entenem nosaltres que és la manera d’avançar. I perquè aquest és el seny que ens caracteritza i el que hem de posar molts cops davant de situacions adverses que cada dia intentaran imposar-nos.
Espero i desitjo la llibertat, ja no pels meus fills, que també, sinó per qui fa 300 anys va lluitar sabent-se mort, però demostrant que no pot aturar-nos ni res ni ningú. La crueltat que van patir no la podem oblidar de cap de les maneres, i penso que és un homenatge a aquell poble que va morir, malgrat sentir-los avui tan vius, per nosaltres, el futur de la seva Catalunya.
Desitjo un país millor, no ens manca cultura, llengua, coneixements, seny ni rauxa. Tenim una terra envejable, una riquesa en les persones que hi viuen, un mar, una muntanya, una plana, un cel… Ho tenim tot,… menys la llibertat.
I dia a dia, passet a passet, a vegades un xic lents, a vegades passes enrera, però sempre avançant cap aquest sentiment de desig per un país que no coneixem com és, però que sí sabem com volem que sigui.
I per tu,… Com no, en aquests moments que estem vivint, de canvis vertiginosos, de molts entrebancs, però que miren cap aquella direcció que tu sabies explicar amb tanta passió, aquell destí de país que tu parlaves amb orgull quan exportaves la cultura catalana… T’ho vaig dir, #Votarépertu, perquè en el meu vot hi haurà amagat el teu somriure, la teva veu, el teu anhel de Catalunya, i tot el que ens vas donar perquè tirem endavant cap a la llibertat.

 

Deixa un comentari

